کاربرد تخته پالت روسی

folder_openوبلاگ
comment2 دیدگاه

 تخته پالت روسی چیست؟

پالت‌های چوبی به دلیل برخورداری از ویژگی‌هایی مانند ساختار محکم توانسته‌اند به یک سازه پرکاربرد در صنایع مختلف تبدیل شوند.کیفیت پالت‌ها به نوع چوب به کار رفته برای ساخت آن بستگی دارد. از این رو تخته پالت روسی به عنوان با کیفیت‌ترین پالت چوبی در بازار شناخته می‌شود. به عبارت دیگر تخته پالت روسی یک ابزار مسطح هست که معمولاً برای حمل و نقل از آن استفاده می‌شود. این پالت را می‌توان از انواع مختلف چوب از قبیل چوب راش، ساسنا، یولکا و نراد ساخت. پالت روسی هم به صورت نو و هم به صورت دست دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته‌ای که برای استفاده از پالت دست دوم باید درنظر بگیرید، این است که پالت‌ها از هر گونه آسیب و گزند موریانه و حشرات موذی محفوظ مانده باشند. مرغوب‌ترین نوع پالت‌ها، پالت‌هایی هستند که از چوب‌های روسی خشک شده در کوره تهیه شده‌اند. پالت‌های روسی علاوه بر حمل و نقل در دکوراسیون منزل نیز بسیار پر کاربرد هستند.

فواید استفاده از پالت چوبی روسی 

استفاده از پالت‌های چوبی روسی در حمل و نقل باعث می‌شود، مواد قرار گرفته بر روی پالت دچار لغزیدگی و جابه‌جایی بار نشود. فاصله‌ی بین پالت و سطح زمین در انبار باعث می‌شود، اگر در سطح انبار موادی مختلفی از قبیل آب، سوخت و… ریخته شود به کالاهای قرار گرفته بر روی پالت‌ها آسیبی نرسد.

پالت‌های چوبی به راحتی امکان تعمیر دارند این موضوع موجب افزایش طول عمر پالت‌ها و کارآیی آن‌ها می‌شود، هم چنین اگر دچار شکستگی شوند می‌توان چوب قسمت آسیب دیده را تعویض کرد. این نوع پالت‌ها قیمت ارزان‌تری در مقایسه با پالت‌های پلاستیکی و فلزی دارند؛ بنابراین از نظر اقتصادی پالت‌های چوبی مقرون‌به‌صرفه هستند. در صورتی که دیگر نیازی به پالت‌های چوبی نداشتید، می‌توان آن‌ها را به فروش رساند. البته این نکته را باید در نظر گرفت تمیز کردن پالت‌های چوبی کار سختی است. بهتر است تا حد امکان آن‌ها را آغشته به موادی که باعث آلودگی می‌شود نکنید.

 رنگ زدن پالت چوبی روسی

برای استفاده از پالت‌های چوبی جهت دکوراسیون منزل و مواردی از این دست بهتر است در وهله اول سطح چوبی سمباده زده شود. هدف از این کار پاک نمودن بتونه از سطح کار است به طوری که فقط بر روی شیارها و ترک‌ها بتونه باقی بماند. بعد از سمباده زنی، سطح پالت چوبی روسی را باید از هر گونه گرد و غبار پاک نمود. پس از آن رنگ مورد نظر برای رنگ‌آمیزی پالت‌ها انتخاب نموده و رنگ‌آمیزی را انجام دهید.

تفاوت پالت چوبی و پلاستیکی

تفاوت عمده پالت‌های چوبی و پلاستیکی در تحمل وزن بار است. طبیعتاً پالت‌های ساخته شده از جنس چوب سطح تحمل بالاتری را دارد. پالت‌های پلاستیکی بسیار سبک‌تر و کم‌تحمل‌تر از پالت‌های چوبی هستند، به همین دلیل برای حمل‌ونقل بارهای سنگین مناسب نیستند. پالت‌های چوبی برخلاف پالت‌های پلاستیکی قابلیت تعمیر و بازیافت دارند. هم‌چنین پالت‌های پلاستیکی در برابر رطوبت مقاومت و استحکام بیشتری در مقایسه با پالت‌هایی از جنس چوب از خود نشان می‌دهند. باید خاطر نشان کرد طول عمر پالت‌های پلاستیکی 15 سال است، در حالی که پالت‌های چوبی را نهایت تا 3 سال می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

از لحاظ قیمتی پالت‌های چوبی دارای قیمت بیشتری هستند، به طوری که برای خرید آن سه برابر قیمت پالت‌های پلاستیکی می‌بایست هزینه شود. اگر از پالت‌ها برای دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنید، بهتر است از پالت‌های چوبی که زیبایی و جلوه‌ی خاصی به محیط خانه می‌بخشد بهره ببرید.

READ  مقوای ایندربرد (FBB)؛ پرکاربرد و منعطف

ساخت مبل با پالت چوبی روسی 

مبل از جمله وسایلی که به کمک پالت چوبی می‌توان ساخت. برای داشتن مبل به‌وسیله‌ی پالت ابتدا باید تشک و کوسن‌های مناسب و نرمی تهیه کرد. سپس چندین پالت را بر روی یکدیگر گذاشته و تشک و کوسن‌ها را بر روی آن قرار داد. می‌توان با قرار دادن تعداد زیادی از پالت‌ها اندازه مبل را کوچک و یا بزرگ‌تر کرد. همچنین می‌توان از فضای خالی زیر پالت مبل‌ها برای قرار دادن اشیای مختلف استفاده نمود.

ساخت میز تحریر با پالت روسی 

ساخت میز تحریر از جمله موارد دیگر استفاده از پالت روسی شناخته شده است. پالت روسی این امکان را می‌دهد که از طریق آن میز مخصوص کتاب و لوازم تحریر خود را داشته باشیم.

ساخت تخت خواب با پالت چوبی روسی 

ساخت تخت خواب از جمله کاربردهای پالت چوبی روسی است به طوری که با قرار دادن چند پالت چوبی کنار هم می‌توان یک تخت خواب راحت برای خود تهیه کرد. این نوع تختخواب‌ها جز پرطرفدارترین شکل تختخواب‌ها است. اندازه تخت خواب را می‌توان با اضافه کردن تعداد پالت‌ها بزرگ‌تر نمود.

ساخت جاکفشی و جا گلدانی با پالت چوبی روسی 

از آنجایی که پالت‌های ساخته شده از چوب روسی دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و رطوبت هستند، از آن‌ها برای ساخت انواع گلدان و جاکفشی می‌توان بهره برد. همچنین می‌توان در انتهای پالت‌های روسی چرخ مخصوصی نصب کرد که امکان جابه‌جایی راحت آن را فراهم می‌کند.

ساخت انواع وسایل دیگر با پالت چوبی روسی  

پالت‌های روسی در سایزها و ابعاد مختلفی در بازار وجود دارد؛ بنابراین می‌توان اقلام مختلفی را از جنس پالت چوبی روسی تهیه کرد. پالت‌ها را می‌توان به‌عنوان میز جلوی مبل در ابعاد و اندازه‌های مختلف استفاده نمود. همچنین می‌توان به عنوان جا ادویه‌ای، قاب عکس و لوازم دیگر براساس ایده و سلیقه‌ی خود تهیه کرد.

قیمت و ابعاد مختلف پالت های چوبی روسی   

پالت‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف در بازار وجود دارد؛ اما پرفروش‌ترین نوع آزمونه‌های چوبی در بازار یک متر در یک متر است که حالت مربعی شکل دارند. ابعاد مختلفی که پالت‌های روسی تولید می‌شود؛ شامل: 105 در 105، 110 در 110، 120 در 100 و … است.

 

قیمت پالت ها بسته به سایز آن ها ، جنس چوب و تعداد مورد نیاز بسیار متفاوت است. با توجه به نوسانات قیمت ها بهتر است برای اطلاع از آخرین قیمت های پالت چوبی روسی با واحد سلولزی شرکت پرسال به شماره 26208312 و 09050705195 تماس حاصل نمایید. 

سؤالات متداول

  1. تخته پالت چوبی از چه جنسی ساخته می‌شود؟

تخته پالت چوبی روسی را می‌توان با انواع چوب روسی نظیر ساسنا، یولکا و نراد ساخت.

  1. استفاده از پالت چوبی روسی چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای استفاده از پالت چوب روسی می‌توان به سهولت در تعمیر و مقرون‌به‌صرفه بودن آن اشاره کرد.

  1. تفاوت عمده پالت چوبی و پلاستیکی در چیست؟

تفاوت عمده پالت چوبی با پلاستیکی در تحمل وزن بار توسط این دو پالت است. پالت‌های چوبی تحمل بیشتری به نسبت به پالت‌های پلاستیکی دارند.

  1. پرفروش‌ترین نوع پالت‌های چوبی چه ابعادی دارد؟

حالت مربعی یا ابعاد یک متر در یک متر پرفروش‌ترین است.

  1. مرغوب‌ترین نوع پالت‌ها، چه نوع پالتی است؟

مرغوب‌ترین نوع پالت‌ها، پالت‌هایی هستند که از چوب‌های روسی خشک شده در کوره ساخته شده‌اند.

keyboard_arrow_up