وضع عوارض برای چوب‌های روسی

folder_openاخبار
commentبدون دیدگاه

مبلغ عوارض واردات چوب روسی چقدر است؟

 

دولت روسیه برای صادرات انواع خاصی از الوار عوارض وضع کرد

دولت روسیه برای واردات و صادرات انواع خاصی از الوار، عوارض جدیدی به شرح زیر وضع کرد:

سرویس مطبوعاتی وزارت توسعه اقتصادی روسیه در بیانیه‌ای که به تصویب دولت این کشور رسیده‌است اعلام کرد که نرخ عوارض واردات تخته سه لا از کشورهای “غیر دوست” که هم اکنون شامل ۴۹ کشور هستند تا پایان سال 2023 به پنجاه درصد خواهد رسید. همچنین روسیه تعرفه صادرات حفاظتی چوب‌های نرم و چوب‌های سخت فرآوری شده با رطوبت بیش از 22 درصد را به مدت سه سال و تا 31 دسامبر 2025 تمدید کرد. قطعنامه مربوطه به امضای نخست وزیر میخائیل میشوسکین رسیده و صادر شده‌است.

این قوانین با هدف محدودکردن صادرات چوب خام و فرآوری نشده و در راستای تمرکز تولیدکنندگان چوب روی فرآوری و ایجاد ارزش افزوده برای این کالای استراتژیک روسی اتخاذ شده‌است. در پی وضع این قانون، از اول ژانویه 2022 صادرات چوب نرم و الوار چوب سخت فرآوری نشده از روسیه تقریبا به طور کامل ممنوع گردیده و حمل‌ونقل آن فقط از طریق دو ایست بازرسی در مرزهای فنلاند و کره شمالی امکان‌پذیر است. به این ترتیب معاونت نخست وزیری روسیه یادآور شد که عوارض صادراتی چوب نرم برای هر مترمکعب 200 یورو، راش 250 یورو، زبان گنجشک 300 یورو و بلوط 370 یورو است.

روسیه امیدوار است که با وضع قوانین محدود کننده وارداتی، به افزایش استفاده از ظرفیت داخلی برای تولید تخته سه لا کمک کند. اگرچه این کشور از سال ۲۰۲۲ و پس از حمله به اوکراین با بحران‌های حاد ناشی از تحریم اتحادیه اروپا و بسیاری کشورهای دیگر در حوزه صادرات چوب به خصوص تخته سه لا مواجه شده‌است اما در بازی بزرگ تجارت جهانی همچنان توانسته‌است با حفظ روابط حسنه خود با کشورهای دوست، شناسایی بازارهای جدید و تقویت تقاضای داخلی فرصت‌هایی را برای هماهنگی و رشد مجدد فراهم کند که این تغییر چشم انداز و چرخش منعطفانه استراتژیکی، تأثیری مثبت بر تجارت چوب این کشور با  شرکای تجاری‌اش از جمله ایران دارد.

READ  وینوهاب؛ شتاب‌دهنده آنلاین پرسال

شرکت پرسال به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان مستقیم انواع چوب روسی اعم از یولکا، راش، ساسنا و … به ایران امیدوار است که با رفع چالش‌های پیش‌رو در این صنعت، همواره شرایطی امن و مناسب برای واردات چوب به کشور به منظور تأمین نیازهای بازار داخلی فراهم باشد. برای آشنایی بیشتر با محصولات چوبی پرسال به بخش سلولزی این مجموعه سر بزنید؛ همچنین برای اطلاع از آخرین قیمت انواع الوار و چوب روسی می‌توانید همه روزه غیر از ایام تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ با  کارشناسان واحد سلولزی ما تماس بگیرید.

 

منبع: https://interfax.com/newsroom/top-stories/92978/

برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت‌های روز چوب‌ روسی پرسال با واحد سلولزی پرسال با شماره ۲۶۲۰۸۳۱۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

keyboard_arrow_up