کاهش سود تولیدکنندگان چینی در سال 2022

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه

شرکت‌های صنعتی چینی در سال 2021 بسیار بهتر از سال 2020 عمل کردند اما سود بسیاری کمی نسبت به سال‌های گذشته ساختند؛ درصورتی‌که در همین زمان معدن‌کاران و تأمین‌کنندگان مواد اولیه از قیمت‌های بالاتر کالاها و افزایش تقاضا سود بردند.

تاثیر افزایش قیمت‌ها بر سود تولید‌کنندگان چینی

اداره ملی آمار چین در دسامبر (آذرماه 1400) اعلام کرد در 11 ماه اول سال 2021، سود تولیدات صنعتی 38 درصد نسبت به سال قبل افزایش‌یافته است. بااین‌حال، به‌صورت ماهانه، رشد سود در نوامبر (آبان‌ماه 1400) نسبت به سال قبل، 9 درصد کاهش‌یافته است. این کندترین سرعت افزایش سود از ماه مه (اردیبهشت‌ماه 1400) بوده است زیرا برخی از تولیدکنندگان شاهد کاهش حاشیه سود خود به دلیل هزینه‌های ورودی بالاتر از جمله مواد اولیه بودند.

 

 کاهش سود تولیدکنندگان چینی بر اثر افزایش قیمت تمام شده کالاها

 

این ارقام نشان می‌دهد که صنعت معدن حدود یک‌هشتم کل سود ثبت شده در طول 11 ماه را با 186 درصد افزایش نسبت به سال قبل به دست آورده است.برای تولیدکنندگان هم در مدت مشابه 34.5 درصد افزایش سود به همراه داشت. در این گزارش ذکر شده است که سود خودروسازان نسبت به سال گذشته 3.4 درصد کاهش‌یافته است و این در حالی است که تولیدکنندگان مواد غذایی شاهد کاهش 1.7 درصدی سود خود بوده‌اند.

ژو هونگ، تحلیل‌گر ارشد اقتصادی در NBS در گفت‌وگویی با موضوع این گزارش گفت: “فشار هزینه‌های تولید نسبتاً زیاد است. بهبود سود در صنایع پایین‌دستی نیازمند تقویت و کمک بیشتری است.”

 

 کاهش سود تولیدکنندگان چینی بر اثر افزایش قیمت تمام شده کالاها 1

 

معدنچیان زغال‌سنگ و تامین‌کنندگان نفت خام با افزایش بیش از سه برابری سود در 11 ماهه نخست سال جاری، از بزرگ‌ترین ذی‌نفعان افزایش قیمت کالاها بودند. این دستاوردها سودآوری شرکت‌هایی را که از این محصولات (زغال‌سنگ و نفت خام) استفاده می‌کنند، از جمله تولیدکنندگان برق و گرمایش، تحت تاثیر قرار داده و کم کرده است.

READ  مکانیسم و خواص اسید اسکوربیک چیست؟

برای اطلاع بیشتر درباره صنعت تولید‌ در چین می‌توانید یکی از مطالب وبلاگ پرسال، که در آن به بررسی صادرات چین در سال 2022 پرداخته شده است را مطالعه کنید.

منبع خبر

 

keyboard_arrow_up