آشنایی با کاربرد کاغذ گلاسه پرمصرف‌ترین کاغذ در ایران

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه
کاغذ گلاسه

 کاغذ گلاسه

در عصری که تنوع محصولات و خدمات باعث افزایش رقابت در بازار شده است، تبلیغات تجاری ابزاری مهم برای جلب توجه و تجزیه و تحلیل مشتریان هدف شده است. در این زمینه، کاغذ گلاسه به‌عنوان یکی از انتخاب‌های مهم و تاثیرگذار برای تبلیغات چاپی است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کاغذ با سطحی براق و صاف، به ارائه چاپ‌هایی با کیفیت و تاثیرگذار کمک می‌کند.در میان تنوعی از انواع کاغذها در بازار، کاغذ گلاسه به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع کاغذ مطرح است. از این کاغذ به دلیل سطح روکش‌دار و براق در گرماژهای مختلف در صنعت چاپ برای تهیه بروشور و کارت ویزیت استفاده می‌شود.

کاغذ گلاسه چیست؟

احتمالا تاکنون برایتان پیش آمده که ناگهان مجذوب شفافیت، جنس و رنگ‌و‌روی خاص بعضی از کاتالوگ‌ها، بروشورهای تبلیغاتی، مجلات مصور، کارت‌های ویزیت و مواردی از این دست شده‌باشید؛ بخش زیادی از این جذابیت بصری به دلیل استفاده از کاغذی به نام «گلاسه» است. گلاسه یک نوع کاغذ براق، صاف و چاپ‌پذیر است که جلوه‌ای لوکس، زیبا و اصیل را به پروژه‌های چاپی می‌بخشد. این کاغذ پرطرفدار به دلیل قدرت جلب توجه بالا سال‌هاست که به ابزاری مهم در دنیای تبلیغات تبدیل شده‌است چرا که به کمک آن می‌توان محصولاتی حرفه‌ای و با کیفیت بالا را چاپ کرده و از طریق آن مخاطبان را تحت تأثیر قرار داد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های منحصربه‌فرد کاغذ گلاسه، مطالعه این مقاله از پرسال را از دست ندهید.

کاغذ گلاسه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاغذ گلاسه محصول نهایی مواد سلولزی با پایه چوب است که برخلاف دیگر کاغذها در فرآیند ساخت آن به خمیر سلولزی لایه‌ای از نشاسته و مواد پلیمری نیز اضافه می‌کنند تا سطحی صاف، یکپارچه و براق ایجاد شود. این پوشش لمینتی باعث پایداری بیشتر و ضد آب شدن کاغذ گلاسه شده و به استحکام بیشتر آن کمک می‌کند. کاغذ گلاسه دارای انواع مات، براق، دورو و یک‌رو است که در گلاسه دورو، هر دو طرف کاغذ روکش می‌شود. این کاغذ قابلیت چاپ افست و دیجیتال را دارد. مزایای زیر جزو بارزترین ویژگی‌های کاغذ گلاسه است:

  • سطح براق: کاغذ گلاسه دارای سطحی براق و لمینه است که باعث افزایش وضوح و شفافیت تصاویر می‌شود. سطح براق این کاغذ به انعکاس بهتر نور کمک کرده و رنگ‌ها را زنده‌تر و پرطراوت‌تر نشان می‌دهد.
  • رنگ‌بندی دقیق: با استفاده از کاغذ گلاسه، می‌توان رنگ‌ها را با جزئیات دقیق و وضوح بیشتر چاپ کرد. این کاغذ قابلیت نمایش رنگ‌های غنی را نیز دارد.
  • جزئیات بالا: به کمک کاغذ گلاسه می‌توان جزئیات ریز ترسیم‌ها، خطوط و تصاویر را به خوبی و با وضوح بالا نشان داد.
  • خشک شدن سریع: یکی از ویژگی‌های مهم کاغذ گلاسه خشک شدن سریع آن است، بنابراین امکان حروف‌چینی و لمس آن بدون ایجاد لکه یا احتمال پاک‌شدگی فراهم می‌شود.
  • مقاومت در برابر بیرون‌زدگی: کاغذ گلاسه دارای مقاومت بالا در برابر بیرون‌زدگی و انبساط ناشی از رطوبت است، به همین علت حتی در اثر تماس کاغذ با رطوبت نیز تغییر شکل نداده و کلیت تصاویر به خوبی حفظ می‌شود‌.

مجموع این ویژگی‌ها باعث شده تا کاغذ گلاسه انتخاب اول ناشران و مصرف کنندگان برای چاپ انواع بروشورها، کاتالوگ‌ها، کارت‌های ویزیت و موارد مشابه باشد. فعالان حوزه چاپ‌ونشر می‌دانند که تصاویر سیاه‌وسفید با کیفیتی متمایز، نیاز به کاغذی دارد که سطح آن کاملا یک‌دست و صاف باشد چرا که جذب یکنواخت جوهر نقشی اساسی در انعکاس جزییات این نوع عکس‌ها دارد، به همین علت کاغذ گلاسه در حوزه چاپ عکس‌های سیاه‌‌وسفید نیز جایگاهی ویژه دارد.

فرآورده های سلولزی

دلایل محبوبیت کاغذ گلاسه در صنعت چاپ

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کاغذ گلاسه در حوزه چاپ و بسته‌بندی، ایجاد ظاهر لوکس و جذاب است. این کاغذ به دلیل سطح براق و برجسته‌ای که دارد، نمایی شیک و منحصربه‌فرد را به محصول بخشیده و کمک می‌کند تا تصاویر چاپ شده با کاغذ گلاسه، به چشم بیننده شگفت‌انگیز و حرفه‌ای‌تر به نظر برسند. از سوی دیگر قابلیت نمایش رنگ‌ها با وضوح و کیفیت عالی دلیلی دیگر بر تقاضای بالا برای استفاده از کاغذ گلاسه در تولیدات چاپی و … است.‌

قدرت چاپ‌پذیری عالی و قابلیت این کاغذ در نمایش دقیق نوشته‌ها و جزییات تصاویر، حسی از واقع‌گرایی را به مخاطب القا می‌کند که صاحبان کسب‌وکارها به کمک این مزیت می‌توانند تعامل بیشتری با مشتریان و مخاطبان خود برقرار کنند. همچنین پوشش لمینه‌ای کاغذ گلاسه به ماندگاری بیشتر، عدم رنگ باختگی و لکه‌پذیری کمتر آن کمک نموده، در نتیجه این کاغذ به عنوان محصولی بادوام، شیک و براق بیش از سایر کاغذها مورد توجه عموم افراد قرار گرفته‌است.‌

کاغذ گلاسه در گرماژهای مختلف از ۸۰ تا ۳۵۰ گرم تولید می‌شود. این تنوع در گرماژ به کارآیی بیشتر آن منجر شده‌‌است، به این ترتیب مشتریان می‌توانند بر اساس نیاز خود نسبت به بهره‌گیری بهتر از کاغذ گلاسه در سایدهای مختلف اقدام نمایند. به طور کلی این کاغذ انتخاب اول در چاپ و تولید کارهای رنگی و باکیفیت بالا است. بدیهی است که هرچه مقدار و تعداد رنگ‌ها بیشتر باشد نیاز به کاغذ گلاسه با ضخامت و گرماژ بیشتر است. در حال حاضر بیشترین نیاز بازار داخلی از طریق واردات کاغذ گلاسه از کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و اندونزی تامین می‌شود. هانسلHansol) )، موریم (Moorim)، نیوکرون (Newcrown)، نویا (Nevia) و … در رده بهترین برندهای تولید کننده کاغذ گلاسه در جهان هستند.

READ  تحولات جدید در بازار جهانی کاغذ کرافت و چشم انداز آینده

انواع کاربرد کاغذ گلاسه

کیفیت بالا، ساختار صاف و هموار، سطح براق، چاپ‌پذیری عالی و توانایی جذب یکنواخت جوهر از جمله ویژگی‌های بارز کاغذ گلاسه است، به همین علت بیشترین کاربرد را در حوزه‌های زیر دارد:

  • چاپ محصولات تبلیغاتی: کاغذ گلاسه برای چاپ بروشورها، پوسترها، کاتالوگ‌ها و محصولات تبلیغاتی کاربرد بسیاری دارد زیرا سطح براق و برجسته آن باعث بهبود وضوح و رنگ‌بندی بهتر تصاویر شده و به جذابیت بیشتر آگهی‌ها و تبلیغات کمک می‌کند.
  • جلد کتاب و مجله: نمونه‌های مختلفی از کاغذ گلاسه را می‌توان روی جلد اکثر کتاب‌ها، مجله‌ها و نشریات مختلف مشاهده کرد چرا که جلوه‌ای براق و جذاب به آن‌ها می‌بخشد.
  • بسته‌بندی محصولات: کاغذ گلاسه یکی از پر مصرف‌ترین کاغذها در صنعت بسته‌بندی محصولات مصرفی مانند ظروف مواد غذایی، عطرها، لوازم آرایشی و غیره است. این کاغذ به دلیل ضدآب بودن و مقاومت بالا در برابر رطوبت و خراش، نه تنها جلوه‌ای شیک و حرفه‌ای به محصولات می‌بخشد بلکه آن‌ها را در مقابل آسیب‌ و خطرات خارجی نیز محافظت می‌کند.
  • بسته‌بندی هدایا: کاغذ گلاسه برای بسته‌بندی هدایا و کارت‌های تبریک نیز به وفور استفاده می‌شود. سطح براق و لمینه شده این کاغذ جلوه‌ای لوکس، چشم‌نواز و گیرا را در چشم مخاطب تداعی می‌کند.
  • کارت ویزیت و کارت‌های اعتباری: کارت‌های شارژ تلفن همراه، کارت‌های اعتباری، کارت‌های عضویت و کارت‌های تخفیف و … معمولا از کاغذ گلاسه ساخته می‌شوند. این کارت‌ها نیازمند مقاومت و دوام بالا در برابر استفاده روزمره و خراش‌های احتمالی هستند که کاغذ گلاسه به دلیل داشتن ویژگی‌های مقاومتی مطلوب، بهترین انتخاب برای ساخت این نوع محصولات است.
  • نمونه‌های نمایشی: کاغذ گلاسه برای ساخت نمونه‌های نمایشی در صنایع مختلف مانند طراحی داخلی، معماری و صنعتی هم استفاده می‌شود.

 

بهترین مواد برای تولید کاغذ

تفاوت کاغذ گلاسه و کاغذ تحریر

کاغذ تحریر داری سطحی بافت‌دار و با قدرت جذب بالا است که معمولا در چاپ‌های رنگی از نوع جوهرافشان و یا مرکبی، مانند دستگاه افست مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید این موضوع را در نظر داشت که به علت جذب و نفوذ رنگ‌ها به داخل بافت‌های کاغذ تحریر، رنگ‌ها کمی کدر شده و شفافیت خود را از دست می‌دهند. کاغذ تحریر بیشتر در مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فایل چاپی مد نظر، بیشتر شامل متون نوشتاری باشد اما کاغذ گلاسه به‌ خاطر داشتن سطح صاف و براق، خاصیت ضد آبی و عدم جذب‌وکشش مرکب به داخل بافت‌ها گزینه بهتری برای چاپ‌های باکیفیت، به خصوص چاپ تصاویر رنگی است.

شرکت‌های تولیدکننده کاغذ و مقوای گلاسه

برندهای معروف کاغذ گلاسه عبارت‌اند از: شینهون (Artone) ، هانسل (Hansol) ، موریم (Moorim)، نیوکرون (Newcrown)، نویا (Nevia). در حال حاضر بیشتر کاغذهای وارداتی از کشورهای کره جنوبی، چین، و اندونزی است. کاغذ گلاسه در گرماژهای 80، 90، 100، 118، 135، 148، 170، 200، 250، 280، 300 و 350 و به دو صورت مات و براق و همچنین یک رو و دو رو ارائه می‌شود.

کاغذ گلاسه؛ انتخابی هوشمندانه برای چاپ با کیفیت بالا

انتخاب بهترین نوع کاغذ در صنعت چاپ و بسته‌بندی مهم‌ترین اصل برای ارائه پروژه‌ای با کیفیت بالا و مدیریت بهتر هزینه‌ها است، به همین علت توصیه می‌کنیم که اگر قصد چاپ تصاویری مرغوب با بالاترین میزان وضوح را دارید حتما از کاغذ گلاسه استفاده کنید، همچنین اگر می‌خواهید ظاهری شکیل‌، باکلاس و حرفه‌ای به محصول خود ببخشید استفاده از کاغذ گلاسه را در اولویت قرار دهید. به طور کلی کاغذ گلاسه یک انتخاب هوشمندانه برای تولید محتواهای تبلیغاتی با کیفیت و تاثیرگذار است.

واحد سلولزی شرکت پرسال به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان انواع کاغذ گلاسه در ایران آماده است تا به عنوان وارد کننده مستقیم انواع کاغذهای گلاسه، تحریر، ایندربرد، کرافت و …  نیاز شرکت‌های تولیدی، دارویی و بهداشتی را در این حوزه با شرایطی ایده‌آل تأمین نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با بخش فروش کاغذ و مقوای هلدینگ پرسال، با دفتر مرکزی این مجموعه در تماس باشید. کارشناسان فنی ما همه روزه آماده پاسخگویی به پرسش‌های شما در مورد خرید کاغذ و مقوا را دارند.

 

Tags: کاغذ گلاسه
keyboard_arrow_up