آشنایی با کاربرد کاغذ گلاسه پرمصرف‌ترین کاغذ در ایران

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه
کاغذ گلاسه

مقدمه بر کاغذ گلاسه

در عصری که تنوع محصولات و خدمات باعث افزایش رقابت در بازار شده است، تبلیغات تجاری ابزاری مهم برای جلب توجه و تجزیه و تحلیل مشتریان هدف شده است. در این زمینه، کاغذ گلاسه به‌عنوان یکی از انتخاب‌های مهم و تاثیرگذار برای تبلیغات چاپی است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کاغذ با سطحی براق و صاف، به ارائه چاپ‌هایی با کیفیت و تاثیرگذار کمک می‌کند.در میان تنوعی از انواع کاغذها در بازار، کاغذ گلاسه به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع کاغذ مطرح است. از این کاغذ به دلیل سطح روکش‌دار و براق در گرماژهای مختلف در صنعت چاپ برای تهیه بروشور و کارت ویزیت استفاده می‌شود.

کاغذ گلاسه چیست؟

کاغذ گلاسه به دلیل سطح براق و روکش‌دارش، در میان انواع کاغذهای چاپ بیشترین استفاده را دارا است. اگر بخواهیم نمود بارزی از ویژگی‌های این کاغذ ذکر کنیم باید بگوییم که کاغذ دارای پوشش دورو و با کیفیت بالا و کمی سنگین و سطحی صاف را کاغذ گلاسه می‌نامند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که کاغذ گلاسه در تهیه بروشورها، کاتالوگ‌ها، کارت‌های ویزیت و موارد دیگر، انتخاب اولیه باشد. از مزایای این نوع کاغذ می‌توان به پوشش دورو و با کیفیت بالا، ساختاری صاف و هموار، مقاومت در برابر جذب جوهر و چاپ‌پذیری عالی اشاره کرد. همچنین، کاغذ گلاسه به دلیل توانایی جذب یکنواخت جوهر، در چاپ‌های رنگی و تصاویر با کیفیت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاغذ گلاسه در صنعت چاپ
همه ما می‌دانیم که چاپ و تکثیر تصاویر سیاه‌وسفید و رنگی با کیفیتی متمایز نیاز به کاغذی دارد که سطح آن یک‌دست و بسیار صاف باشد و جوهر به‌صورت یکنواخت و یک‌دست جذب آن شود. اگر همه این شاخصه‌ها برای شما مهم است باید بگوییم که این نوع کاغذ مناسب‌ترین نوع کاغذ در بازار است.

گرماژ متنوع این نوع کاغذ باعث شده تا مشتریان بتوانند بر اساس نیاز خود نسبت به بهره‌گیری از این نوع کاغذ مبادرت ورزند. معمولاً کارهای رنگی و یا با کیفیت را روی کاغذ گلاسه چاپ می‌کنند. به طور طبیعی هرچه مقدار و تعداد رنگ‌ها بیشتر باشد، کاغذ گلاسه سنگین‌تری لازم است.

کاربرد کاغذ گلاسه در صنعت چاپ
چاپ انواع صفحات داخلی و جلد مجلات، کتاب‌های عکس‌دار، روزنامه‌ها و کارت‌های ویزیت از مصارف اصلی کاغذ و مقوای گلاسه هستند. این نوع کاغذ به‌وفور در صنعت چاپ و چاپخانه ها مورد استفاده قرار میگیرد. در تهیه و تولید این نوع کاغذ از نشاسته و پلاستیک استفاده می شود. نشاسته جهت هموار شدن و جذب جوهر و پلاستیک جهت ضد آب بودن آن به خمیر کاغذ اضافه می شود. البته این نوع کاغذ با خمیر چوب و الیاف بازیافتی نیز تولید می شود.

تفاوت کاغذ گلاسه و کاغذ تحریر
کاغذ تحریر داری سطحی بافت‌دار و با قدرت جذب بالا است که معمولاً در چاپ‌های رنگی از نوع جوهرافشان و یا مرکبی، مانند دستگاه افست مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته باید این موضوع را در نظر داشت که به علت جذب و نفوذ رنگ‌ها به داخل بافت‌های کاغذ تحریر، رنگ‌ها کمی کدر شده و شفافیت خود را از دست می‌دهند.

کاغذ تحریر بیشتر در مواقعی مورد قرار می‌گیرد که فایل چاپی بیشتر شامل متن است اما کاغذ گلاسه به‌خاطر سطح صاف و براق و نداشتن بافت و عدم جذب و کشش مرکب به داخل بافت‌ها، گزینه بهتری جهت چاپ‌های باکیفیت و رنگی است.

READ  تاریخچه مسئولیت اجتماعی در جهان

شرکت‌های تولیدکننده کاغذ و مقوای گلاسه
برندهای معروف کاغذ گلاسه عبارت‌اند از: شینهون (Artone) ، هانسل (Hansol) ، موریم (Moorim)، نیوکرون (Newcrown)، نویا (Nevia). در حال حاضر بیشتر کاغذهای وارداتی از کشورهای کره جنوبی، چین، و اندونزی است. کاغذ گلاسه در گرماژهای 80، 90، 100، 118، 135، 148، 170، 200، 250، 280، 300 و 350 و به دو صورت مات و براق و همچنین یک رو و دو رو ارائه می‌شود.

نتیجه‌گیری؛ کاغذ گلاسه، انتخابی هوشمندانه برای چاپ با کیفیت

در نهایت، انتخاب نوع کاغذ مناسب برای چاپ مواد تبلیغاتی و تبلیغاتی اهمیت بالایی دارد. کاغذ گلاسه با ویژگی‌های براقی و صفای خود، یک انتخاب هوشمندانه برای تولید محتواهای تبلیغاتی با کیفیت و تاثیرگذاری است. با انتخاب گرماژ مناسب و استفاده از برندهای معتبر، می‌توانید چاپی با جذابیت بالا و اثربخشی فراوان داشته باشید.

واحد سلولزی شرکت پرسال به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان انواع کاغذ گلاسه آماده است تا به‌عنوان یک تأمین‌کننده اصلی بازار، نیازهای شرکت‌های تولیدی، دارویی و بهداشتی را در این حوزه تأمین کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز ارتباط با بخش فروش کاغذ و مقوای هلدینگ پرسال، با دفتر مرکزی این شرکت در تماس باشید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به پرسش‌های شما در مورد کاغذ و مقوا هستند.

شماره تماس واحد فروش کاغذ و مقوای شرکت پرسال: ۰۲۱۲۶۲۰۸۳۱۲

Tags: کاغذ گلاسه
keyboard_arrow_up