معرفی بهترین مواد برای تولید کاغذ

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه
بهترین مواد برای تولید کاغذ

 بهترین مواد برای تولید کاغذ

کاغذ به عنوان یکی از کاربردی‌ترین کالاهای ساخته شده توسط بشر، فرآیند تولید پیچیده‌ای دارد که معمولا طی مراحل مختلف خمیرسازی، پالایش، غربال‌گری و خشک‌کردن مواد اولیه خامی مثل خمیر چوب، الیاف گیاهی، مواد بازیافتی و غیره ساخته می‌شود. امروزه کاغذ به محصولی حیاتی در صنایع گوناگون از جمله صنعت بسته بندی، چاپ و تحریر تبدیل شده‌است. کیفیت نهایی این کالای تجدیدپذیر در گرو درجه کیفی مواد تولید کاغذ و شیوه ساخت آن است که نوع این مواد نه‌تنها بر خروجی پروژه نهایی شما تأثیر می‌گذارد بلکه قیمت خرید کاغذ را نیز مستقیما تحت الشعاع قرار می‌دهد.

صنعت‌گران به کمک فناوری‌های پیشرفته، تجهیزات مدرن و نیروهای متخصص، مواد اولیه لازم برای تولید این محصول که معمولا از خمیر سلولزی مشتق از چوب و یا سایر مواد لیگنوسلولوزیک تهیه می‌شود را به شکل‌های گوناگون از جمله کاغذ ایندربرد، کاغذ کرافت، کاغذ تحریر و … تبدیل می‌کنند. شما می‌توانید همین حالا انواع کاغذ و مقوا را با بالاترین درجه کیفی و قیمت رقابتی از بازرگانی پرسال به عنوان وارد کننده برتر انواع فرآورده‌های سلولزی در ایران تهیه نمایید.

بهترین مواد برای تولید کاغذ

خمیر کاغذ یا پالپ، مهم‌ترین ماده‌ای است که برای تولید انواع کاغذ از آن استفاده می‌کنند. منبع این خمیر می‌تواند شامل مواد چوبی و یا مواد و الیاف غیر چوبی باشد که در ادامه مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • چوب درختان: استفاده از تنه درختان برای تولید کاغذ، قدمتی دیرینه دارد. به منظور ساخت خمیر کاغذ از چوب، ابتدا تنه انواع درختان سخت و نرم مانند کاج، صنوبر، اکالیپتوس، افرا و غیره را پوست کنده و آن‌ها را به قطعات ریز (چیپس چوب) تبدیل می‌کنند سپس چوب‌ها در کارخانه‌های صنعتی با استفاده از شیوه‌های نوین شیمیایی و یا فیزیکی به خمیر تبدیل شده تا در نهایت پس از طی مراحل متعدد به کاغذ تبدیل شوند.
  • منسوجات بازیافتی: نخ پارچه لباس‌های کهنه، دورریز کارخانجات نساجی، تورهای ماهی گیری و … نیز از دیگر مواد تولید کاغذ هستند که این مواد بازیافتی نگرانی‌های ناشی از کمبود منابع چوبی خام را برطرف نموده و زمینه را برای استفاده بهینه از ضایعات غیر چوبی و تولید کاغذ با منابع تجدیدپذیر فراهم نموده‌اند.
  • ضایعات کشاورزی: برخی محصولات کشاورزی مانند گندم و برنج دارای پسماندهای ارزشمندی هستند که صنعت‌گران با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند انواع کاغذ را تولید و به بازار عرضه کنند.
  • الیاف گیاهان: الیاف نیشکر، کتان، پنبه، بامبو و … مواد اولیه دیگری هستند که برای تولید خمیر کاغذ از آن‌ها استفاده می‌کنند تا از این طریق از قطع بی‌رویه درختان و آسیب بیشتر به محیط زیست جلوگیری کنند.
  • سنگ آهک: پودر کربنات کلسیم یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین مواد تولید کاغذ است که محققین و متخصصین این صنعت، به تازگی از آن رونمایی کرده‌اند. کارشناسان ادعا می‌کنند که کاغذ ساخته شده از این ماده دارای مقاومت بالاتر و خواص ضدآب است.
READ  چوب شفاف چیست؟ و در چه صنعتی از چوب شفاف استفاده می‌شود؟

پرسال؛ تامین کننده ممتاز انواع کاغذ و فرآورده‌های سلولزی در ایران

کارآیی کاغذ در صنایع گوناگون سبب شده‌است تا این کالای تجدیدپذیر، بازاری پر رونق در سطح جهانی داشته‌باشد، از این‌رو هلدینگ بزرگ پرسال به عنوان برترین وارد کننده فرآورده‌های سلولزی در ایران نه تنها اقدام به واردات انواع کاغذ و مقواهای مختلف اعم از کاغذ تحریر، کاغذ ایندربرد، کاغذ کرافت، کاغذ وایت تایپ لایتر کوتد، سک کرافت، کاغذ و مقوای گلاسه نموده‌است بلکه ماده اولیه تولید این محصول را که شامل خمیر کاغذ، خمیر کاغذ الیاف بلند سفید نشده و خمیر کاغذ الیافت بلند و‌ کوتاه سفید شده است را نیز به کشور وارد نموده تا فعالان این حوزه بتوانند محصول مورد نیاز خود را با قیمتی رقابتی و خدمات پس از فروش ایده‌آل تهیه نمایند.

بازرگانی پرسال با اتکا به تخصص کارشناسان و محققین عضو این مجموعه و با به‌کار گیری تجربه و دانش عملی خود در حوزه واردات انواع کاغذهای تخصصی توانسته‌است طیف گسترده‌ای از کاغذ و مقوا را بدون واسطه و مستقیما به کشور وارد نموده و با درجه کیفی ممتاز به دست مشتریان عزیز خود برساند. به این ترتیب برای سفارش آنلاین و یا خرید کاغذ fbb، کرافت، گلاسه و … در سریع‌ترین زمان ممکن تنها کافی است همه روزه غیر از ایام تعطیل از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ از طریق شماره تلفن‌های ۷۹۸۸۵_۰۲۱ و یا 26208312_021 با کارشناسان واحد فروش کاغذ این مجموعه تماس بگیرید.

 

 

keyboard_arrow_up