تحولات جدید در بازار جهانی کاغذ کرافت و چشم انداز آینده

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه
بررسی تحولات جدید بر کاغذ کرافت

نگاهی به بازار کنونی کاغذ کرافت

کاغذ بسته‌بندی کرافت از سال 2015 سهم ثابتی از بسته‌بندی مبتنی بر الیاف را حفظ کرده است، بااین‌حال، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در سال‌های اخیر، سهم نسبی ظرفیت کاغذهای کرافت در آسیا و اقیانوسیه (APAC) با رشد مواجه شده است. در این مقاله در نظر داریم تا عوامل پشت‌صحنه این رشد، دوام آن، و همچنین فرصت‌هایی که می‌تواند برای بازیگران اصلی صنعت کاغذ و مقوا ایجاد کند را موردبحث قرار دهیم.

همان‌طور که در تصویر زیر نشان‌داده‌شده است، اروپا در چند سال اخیر به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی کاغذ کرافت جهان مطرح شد. تنها در سال ۲۰۲۱، اروپا ۶۱۰۰۰۰ تن کاغذ کرافت به آسیا صادر کرد. این مقدار شامل ۴۳۰۰۰۰ تن به آفریقا/خاورمیانه؛ ۲۰۰۰۰۰ تن به آمریکای لاتین؛ و ۱۱۴۰۰۰ تن به آمریکای شمالی بود. با افزایش تقاضا برای کاغذ کرافت، اروپا امیدوار است ظرفیت صادرات کاغذ کرافت خود را افزایش دهد.

نگاه تولیدکننده های کرافت به نیاز بازار

برخی از کارخانه‌ها در ایالات متحده دارای مکانیسم «ماشین‌های چرخشی» هستند، به این معنی که این خطوط می‌توانند به‌راحتی خط می تولید خود را بر اساس گریدهای خاصی تغییر دهند.

درگذشته، زمانی که تقاضای بازار داخلی برای کرافت لاینر کمتر شد، برخی از کارخانه‌های تولید کاغذ در آمریکا بر اساس نیاز بازار سک کرافت لاینر و یا سک کرافت تولید می‌کردند و یا حجم‌ وسیعی از تولید کرافت لاینر خود را با هزینه کم به اروپا صادر می‌کردند.

بسیاری در حال حاضر به این فکر می‌کنند که آیا این روند می‌تواند منبع مناسبی برای اروپا برای به رسیدن به ظرفیت اضافی موردنظر خود باشد یا خیر. بااین‌حال، باتوجه‌به شرایط بازار، این احتمال وجود دارد که شاهد نوسان در ظرفیت و/یا افزایش واردات نباشیم.

قبل از بررسی دقیق‌تر، به بررسی برخی از عواملی که بر تقاضای کاغذ کرافت تأثیر می‌گذارد نگاه می‌کنیم:

  • توسعه مصرف نهایی (مانند صنعت در مقابل مصرف‌کننده، خرده‌فروشی، تغییر عادات مصرف‌کننده، اندازه بسته‌بندی، الزامات بهداشتی و غیره)
  • تقاضاهای جدید
  • عملکرد در مقابل هزینه
  • تداوم رشد تجارت الکترونیک
READ  صفر تا صد طریقه ساخت کاغذ کرافت از چوب

بااین‌حال، روندهای بزرگ (مانند اقتصاد، جمعیت، شهرنشینی، پایداری، و سیاست‌ها/ مقررات دولتی) احتمالاً بیشترین نقش را در افزایش تقاضای کاغذ کرافت ایفا کرده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، بسیاری از کشورها، اخیراً مقررات اندازه استاندارد کیسه‌های سک را اعلام کرده‌اند و در حال محدودکردن اندازه کیسه سیمان به ۲۵ کیلوگرم هستند یعنی نیمی از اندازه استاندارد فعلی. این مقررات قرار است در سال ۲۰۲۲ در مکزیک، از سال ۲۰۲۵ در آرژانتین و تا سال ۲۰۲۸ یا ۲۰۲۹ در برزیل اجرا شود.

علاوه بر این، جهش تجارت الکترونیک همچنین به رشد کاغذ کرافت دامن زده است زیرا هزینه تولید کارتن‌های بسته‌بندی همچنان بالاست و تقاضا برای بسته‌بندی با وزن سبک‌تر فرصتی را برای عرض‌اندام کاغذ کرافت در تجارت الکترونیک فراهم می‌آورد.

در ایالات متحده کیسه‌های کاغذی کرافت که با روکش حباب‌دار لمینت شده‌اند، به‌عنوان جایگزین مناسبی برای کارتن‌های بسته‌بندی کنونی معرفی شده‌اند و ما شاهد سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیشتری در این زمینه هستیم.

یکی دیگر از عوامل مؤثر در رشد کاغذ کرافت، ابتکارات متعدد و گسترده مرتبط با توسعه پایدار است. برای مقابله با بحران زیست‌محیطی، مقررات دولتی جدیدی وضع شده است و از اواسط سال ۲۰۲۱، ۷۷ کشور، ممنوعیت‌های کامل یا محدود مصرف کیسه‌های پلاستیکی را برای کمک به تغییر و کاهش تأثیر پلاستیک تصویب کردند.

به‌منظور پاسخگویی به این تقاضای روبه‌رشد، یک سؤال مهم باید در نظر گرفته شود:

 آیا در کشورهای تولیدکننده کاغذ و به طور خاص در اروپا، فرصتی برای تبدیل ماشین‌های کاغذ کنونی به ماشین‌های تولید کاغذ کرافت وجود دارد یا خیر.

Tags: کاغذ کرافت
keyboard_arrow_up