آشنایی با انواع کاربرد اسید فسفریک خوراکی در صنایع غذایی

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه

 انواع کاربرد اسید فسفریک 85 درصد در صنایع غذایی

اسید فسفریک که به نام اسید ارتوفسفریک نیز شناخته می‌شود، یک اسید معدنی و ضعیف محسوب می‌شود. این اسید معدنی بی‌رنگ و بدون بو و با غلظتی شبیه به شربت به شمار می‌آید. از آن جایی که این اسید مضر نیست کاربرد گسترده‌ای در صنایع غذایی دارد.

از اسید فسفریک نه فقط در صنایع غذایی، بلکه در پزشکی، دندانپزشکی، در ساخت انواع شوینده‌های شیمیایی و همین‌طور در کشاورزی و ساخت کودها استفاده می‌شود. در ادامه به کاربرد اسید فسفریک در صنایع غذایی پرداخته‌ایم.

فسفریک چه کاربردی در صنایع غذایی دارد؟

اسید فسفریک یکی از اسیدهای معدنی به شمار می‌رود که در صنایع غذایی نقش پر رنگی دارد. این اسید خواص فیزیکی و شیمیایی ویژه‌ای دارد که در ادامه معرفی می‌شوند:

خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ اسید فسفریک

اسید فسفریک سال‌هاست به عنوان یک عنصر کلیدی در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از انواع کابرد اسید فسفریک در صنایع غذایی، که از مهم‌ترین کاربردهای این اسید پر استفاده نیز به شمار می‌رود، خاصیت ضد باکتریال این اسید است. اسید فسفریک مانع از رشد و پرورش قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود و به همین خاطر در محصولات لبنی همچون پنیرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید اسید فسفریک 85 درصد

بهبود و تقویت طعم مواد غذایی

از دیگر انواع کاربرد اسید فسفریک 85 درصد می‌توان به تقویت طعم در محصولات غذایی مانند سس‌ها و اسیدی کردن خوردنی‌ و نوشیدنی‌ها اشاره کرد که به دلیل اسیدی شدن، یک طعم تند یا ترش در غذا ایجاد می‌کند.

طعم دهنده نوشیدنی‌های گازدار

اسید فسفریک در صنایع غذایی به عنوان یک اسیدی کننده مطلوب در نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه‌های گازدار و فاقد الکل و همچنین نوشیدنی‌های انرژی زا کاربرد دارد. شاید برای‌تان جالب است بدانید آن طعم متمایز نوشیدنی‌های گازدار که مصرف کنندگان آن را دوست دارند و برای‌شان مطلوب است به جهت استفاده از اسید فسفریک در محصول است.

READ  پودر جاذب بیشتر در چه صنایعی کاربرد دارد؟

از این اسید همچنین در چای‌های بسته‌بندی شده، برای کمک به مطلوب‌تر شدن طعم و رنگ محصول استفاده می‌شود.

فرآوری و بهبود کیفیت مواد غذایی

اسید فسفریک 85 درصد به عنوان یک کمک پردازش در محصولات غذایی مختلف مانند پنیر، گوشت و غذاهای دریایی استفاده می‌شود. این اسید به کنترل سطح ph، به افزایش عمر مفید و بهبود بافت این محصولات کمک می‌کند. در واقع اسید فسفریک به عنوان یک نگهدارنده برای جلوگیری از فساد و افزایش ماندگاری محصولات استفاده می‌شود.

نقش اسید فسفریک در ساخت پودر کیک و پودر ژله

از اسید فسفریک برای تولید و ساخت پودرهای ژله، کیک، شیرینی‌ها، خمیرهای آماده آشپزی که در آن‌ها از مخمر استفاده نشده است استفاده می‌شود. همچنین از این اسید در هر محصول نیمه‌ آماده مشابه پودرهای کیک استفاده می‌شود.

اسید فسفریک و محصولات غذایی اگزوترومیک

اسید فسفریک در تهیه محصولاتی مانند پودینگ‌ها، پفک و ویفر و محصولاتی از این قبیل به عنوان عامل کاهنده پی اچ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جمع بندی

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، از اسید فسفریک به عنوان یک ماده افزودنی و ضروری و موثر در صنایع غذایی استفاده می‌شود. لازم به ذکر این نکته است که باید از اسید فسفریک به صورت استاندارد و درست در محصولات استفاده کرد تا موجب آسیب به استخوان‌ها نشود. اما به طور کلی استفاده از اسید فسفریک در صنایع غذایی  بسیار حائز اهمیت به حساب می‌آید.

اگر  تمایل به خرید اسید فسفریک 85%را دارید، در حال حاضر شرکت پرسال به عنوان یک شرکت معتبر و تولید کننده و فروشنده این محصول، با کیفیت بالا و قیمت متناسب در کنار شماست.

 

keyboard_arrow_up