آیا بهترین چوب برای سرویس خواب را می‌شناسید!؟

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه

شاید انتخاب بهترین چوب برای سرویس خواب، کار چندان آسانی نباشد اما آشنایی با انواع و جنس چوب‌ها می‌تواند به شما در ساخت، تولید و حتی خرید آن کمک شایانی کند.

از جمله لوازم چوبی پرمصرف در منازل، تخت‌خواب‌های چوبی هستند که کیفیت، جنس و زیبایی آن برای مصرف کننده بسیار اهمیت دارد. برای این منظور سعی داریم بهترین نوع چوب و ویژگی‌‌های آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید مطمئن‌ترین چوب را برای سرویس خواب خود و فرزندان عزیزتان انتخاب کنید.

امروزه به دلیل پیشرفت‌ علم و صنعت از چوب‌هایی با جنس و رنگ متنوع برای ساختن سرویس خواب بهره می‌برند. ام دی اف، چوب گردو، چوب افرا و … تنها چند مورد از چوب‌های قابل استفاده برای سرویس خواب هستند که هر کدام از آن‌ها بافت و ویژگی خاص خودشان را دارند. اگر شما هم به دنبال بهترین چوب برای سرویس خواب هستید؛ تا آخر این مطلب از وبلاگ پرسال همراه ما باشید.

بهترین چوب برای سرویس خواب

برای انتخاب بهترین چوب برای سرویس خواب نیاز است در مورد ویژگی‌های چوب مرغوب اطلاعات کافی و لازم را کسب کنید. هر چوبی شخصیت خاص خودش را دارد چوب‌ها بر اساس چند ویژگی اصلی همانند مقاومت، ساخت اولیه، نوع درخت، ظاهر و حتی انعطاف‌پذیری تقسیم‌بندی می‌شوند. هر چقدر مقاومت چوب در برابر رطوبت و آسیب‌پذیری بیشتر باشد قطعا یک سرویس خواب مرغوب از آن استخراج خواهد شد.

برخی از چوب‌ها مثل ام دی اف به طور مستقیم از چوب درختان حاصل نمی‌شوند و آن‌ها را در کارخانه‌های چوبی و از قطعات ریز چوب‌ها می‌سازند. به همین علت بافت ام دی اف نسبت به سایر چوب‌ها متفاوت است. درختانی مثل گردو چوب بسیار بادوامی دارند و به همین علت به شدت محبوب هستند.

ویژگی‌های بهترین چوب برای سرویس خواب

وجود مولفه‌های زیر به ما در تشخیص چوب باکیفیت کمک می‌کند. از این رو، اشاره به تک‌تک ویژگی‌های چوب خالی از لطف نخواهد بود.

1.استحکام

در قدم اول برای انتخاب بهترین چوب برای سرویس خواب باید به میزان استحکام آن توجه کرد. سرویس خواب وسیله‌ای است که تا سالیان سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نتیجه متریال آن باید طوری استحکام داشته باشد که بتواند در طول سالیان وزن بدن یا نیروی فشار را تحمل کند. آنچه که در چوب‌های با استحکام کم می‌بینیم، شکسته شدن یا تغییر شکل آن است.

2.مقاومت در برابر رطوبت

یکی از تاثیراتی که چوب از محیط می‌گیرد، جذب رطوبت و افزایش حجم است. برای ساخت سرویس خواب از چوب‌هایی باید استفاده شود که در برابر رطوبت بیشترین مقاومت را داشته باشند به طور مثال می‌توان از جلا یا رنگ‌های محافظ استفاده کرد.

3.زیبایی و ظاهر

سرویس‌های خواب علاوه بر این که کاربردی هستند، جزء لوازم دکوراتیو یک اتاق هم محسوب می‌شوند. برای همین باید به رنگ و ظاهر چوب اهمیت داد. چوب‌‌هایی با طرح و رنگ زیبا توجه همه را به خود جلب می‌کنند. در انتخاب بهترین چوب برای سرویس خواب سعی کنید از چوب‌هایی با الگوهای متنوع بهره ببرید تا دکوراسیونی زیبا و شیک داشته باشید.

انواع چوب‌های مورد استفاده برای تخت خواب

برای ساخت سرویس خواب از انواع چوب‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام ویژگی‌ها و مشخصات خاص خود را دارند. از جمله بهترین چوب برای سرویس خواب عبارت‌اند از:

ام دی اف

ام دی اف از جمله چوب‌هایی است که امروزه برای ساخت بیشتر لوازم چوبی از جمله سرویس خواب به مصرف می‌رسد. این نوع چوب از الیاف و تکه‌های ریز چوب ساخته می‌شود که معمولا برای چسباندن آن‌ها از حرارت، رزین و موم کمک می‌گیرند. ضخامت ام دی اف بستگی به محصول دارد و در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که آیا ام دی اف می‌تواند بهترین چوب برای سرویس خواب باشد؟

قطعا در انتخاب ام دی اف برای سرویس خواب فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود. تخت‌خواب‌هایی از جنس ام دی اف تنوع زیادی دارند. به طوری که می‌توان با انجام تغییرات لازم بر روی آن‌ها مثل رنگ روکش، استفاده از انواع پارچه و طراحی‌های مختلف زیباترین سرویس خواب را برای مشتری‌ها ارائه داد. همچنین این متریال‌ها نسبت به چوب درخت گردو یا بلوط بسیار به‌صرفه هستند. تنها مشکلی که در استفاده از لوازم چوبی ام دی اف با آن مواجه هستیم، استحکام کم آن‌ها نسبت به سایر چوب‌هاست. این ویژگی باعث می‌شود، سرویس خواب طول عمر کمتری داشته باشد.

READ  بررسی دو روش گزارش‌گیری صورت‌های مالی

سرویس خواب با چوب ام دی اف

چوب راش

چوب راش مدت زمان زیادی است که جایگاه خود را در صنعت لوازم خواب و خانگی تثبیت کرده است و جزو پرطرفدارترین و بهترین چوب برای سرویس خواب محسوب می‌شود. این چوب چگالی زیادی دارد و این ویژگی باعث شده دوام بسیار بالایی داشته باشد. همچنین راش از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار است.

به خاطر این ویژگی‌ها دست شما در انتخاب نوع طراحی متنوع سرویس خواب باز خواهد بود. این جنس چوب در مقایسه با سایر چوب‌های مقاوم نظیر بلوط و گردو قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد برای همین جزء بهترین‌ها محسوب می‌شود. با وجود رنگ کرم مایل به قرمز و قهوه‌ای مایل به زرد ظرافت خاص و منحصر‌به‌فردی به سرویس خواب شما می‌بخشد.

چوب گردو

اکثر ما از قبل با این چوب فوق‌العاده و بادوام آشنا هستیم چرا که مقاومت چوب گردو زبانزد است و محبوبیت بالایی در بین طراحان دارد. چوب گردو می‌تواند بهترین چوب برای سرویس خواب باشد. گردو از قدیم جزء سخت‌ترین چوب‌های بازار بوده و به رنگ قهوه‌ای شکلاتی یا زرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود رنگ طبیعی این چوب یک محصول زیبا، باکیفیت و بادوام خواهید داشت.

چوب گردو به سختی تغییر شکل می‌دهد و در مقابل رطوبت و فشار بسیار مقاوم است و به این راحتی‌ها نمی‌شکند. اگر یک سرویس خواب با طول عمر بالا می‌خواهید قطعا پیشنهاد ما به شما چوب گردو خواهد بود. هر چیز با ارزشی ارزان به دست نمی‌آید، چوب گردو هم از این قضیه مستثنی نیست. به خاطر همین است که همیشه سرویس خواب با چوب گردوی اصل قیمت بیشتری دارد.

سرویس خواب با چوب گردو

چوب بلوط

چوب بلوط می‌تواند بهترین چوب برای سرویس خواب باشد چرا که این چوب جزو چوب‌های سخت به حساب می‌آید و با وجود این سختی در مقابل فشار مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. چوب بلوط دارای دو نوع مختلف نظیر بلوط سفید رنگ و قرمز رنگ است. بلوط سفید رنگ دارای دانه‌ها و خطوط ریز با لکه‌های زرد هست که باعث می‌شود یکدست و صاف دیده شود. در مقابل بلوط قرمز رنگ دارای خطوط واضح‌تر و زیگزالی است که زیبایی آن را دو برابر می‌کند.

چوب بلوط دوام بسیار خوبی در برابر حشرات دارد و طول عمر مبلمان و حتی سرویس خواب شما را بالا می‌برد. این نوع چوب نیز همانند چوب گردو گران قیمت است.

چوب افرا

یکی دیگر از بهترین چوب برای سرویس خواب، چوب افرا است. اگر بخواهیم یک چوب باکیفیت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه برایتان معرفی کنیم، قطعا چوب افرا یکی از آن‌ها است. چوب افرایی که برای سرویس خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد، چوب سخت است و معمولا رنگ سفید، کرم و رنگ مایل به قرمزی دارد.

معمولا سازنده‌ها علاقه‌ی خاصی به چوب افرا دارند چرا که کار با آن راحت‌تر انجام می‌گیرد و زیبایی منحصربه‌فردی دارد. یکی از مزیت‌های خوب چوب افرا این است که در عین بادوام بودن، وزن کمتری نسبت به سایر چوب‌های موجود در بازار داد. ناگفته نماند که این نوع چوب مقاومت خوبی در برابر حمله حشرات ندارد؛ بنابراین باید بیشتر مراقب باشید.

سخن آخر

مهم‌ترین فاکتور برای داشتن سرویس خواب بادوام و مقاوم، استفاده از بهترین چوب برای سرویس خواب است. برای اینکه بتوانید بهترین چوب مد نظر خود را انتخاب کنید، در این مقاله نگاهی به انواع چوب سرویس خواب انداختیم. چوب راش می‌تواند تمام فاکتورهای پراهمیت برای سرویس خواب باکیفیت را تامین کند. این نوع چوب بادوام، انعطاف‌پذیر و بسیار مقرون‌به‌صرفه است برای همین طرفداران زیادی دارد. برای خرید چوب راش می‌توانید از پرسال کمک بگیرید. پرسال با چندین سال تجربه در زمینه‌ی واردات فرآورده‌‌های سـلولزی از جملـه انـواع چـوب به عنوان یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان چوب در ایران شناخته می‌شود. به علاوه، می‌توانید انواع مختلف چوب را در این سایت مورد بررسی قرار دهید تا انتخابی اصولی و مطمئن داشته باشید.

keyboard_arrow_up